lördag 13 december 2008

Jul/vinter

Har jag berättat vad jag ÄLSKAR vinter och jul? Ni som känner mig kanske tycker kanske det är konstigt att trots att jag är SÅÅÅ frysen så är det min favoritårstid.. Men så är det. Iaf såna här dagar. Slaskiga dagar är vintern det värsta jag vet ;) Idag har vi tagit en tur till stan i det fantastiska vädret... Shoppade lite till julkortsverkstaden jag tydligen ska hinna med i helgen ;) Mamma har beställt också men själv tänkte vi inte skicka så många i år..

Så på vägen hem från stan råkade vi spontanköpa en julgran. Har inte gjort så juligt här och har saknat det lite så helt plötsligt såg vi en riktig gran vi ville ha för 100 kr!! Så vi köpte den och då var vi ju tvungna att handla lite ljus m.m. så nu har vi klätt granen. Vitt och rött går den i som allt annat i vårt vardagsrum och helt plötsligt blev det jul även hemma hos oss.. Ska baka lite senare ikväll tänkte jag och även gör knäck! :)


Åh va fint det är med snön som gnistrar som den gjort idag. Blir så varm i hjärtat. Sen tror jag Gud tänkte lite extra på mig idag för den föreställningen han bjöd på idag när månen gick upp var HELT fantastisk. Månen var stor som en jag vet inte vad men dubbelt så stor som vanligt och så var den helt orange. HELT otroligt vackert :) Tack Far ;) Behöver se sånt ibland...

För övrigt så var vi hem till Askarna igår. Trevligt trevligt. Kevin vann idag. Ingen skräll direkt men det som var en skräll var att jag, trots att jag hållt på honom HELA hösten blev besviken :P Alice VAR bäst igår och gjorde även vinnarlåten bäst. Men Kevin är otroligt värdig, mer än henne egentligen... Men hans version av vinnarlåten - USCH. Inget stämde ju! Som tur var så sjöng han den iaf BRA efter att han vunnit. :)


Min privata trubadur :)

Inga kommentarer: