lördag 31 oktober 2009

Uppdateringsdags

Ja tva manader har vi snart varit i Uganda och vi borjar fa lite av en vardag. Vi trivs just nu valdigt bra. Vi har haft vara dagar da vi kant oss trangda pa allt satt och vi (framst jag) har haft en del strul med magen. Det ar ju en helt annan andlig verklighet har och vi bor i nagot av ett faste for hinduism och islam och vi kom fram mitt under ramadan :) Vi har numera lite mobler i vart hus ocksa. Far se om jag lyckas fa in nagra bilder har. Man kan ju inte direkt skryta med internetuppkopplingen!

Ett skrivbord som fungerar som matbord...
Soffan min syster Debbie skulle alska tyget pa :) Zebramonster...


Jag har en "hemlis" att beratta - om tva veckor aker vi till ISRAEL!!!!!!!! Vi langtar som gnur! Vi ska vara med pa seminarier for alla Trosgnistans partnerorganisationer under storre delen av tiden men sa har vi forlangt tva dagar i Eilat da vi ska dyka och bada! Det ni dar hemma i vinterkylan.. Dock misstanker jag att vi kommer frysa ganska skapligt. Det ar ju sallan det ar under 35 grader har :) Vi borjar nog vanja oss vid varmen nu men man blir valdigt kraftlos av att det jamt ar sa varmt.

For nagra dagar sen kom vi hem fran en lang trip i Norra Uganda. Vi alskade platsen aven om det var extremt varmt pa dagarna (ligger ju nara gransen till Sudan) men kvallarna var svala. Har i Soroti ar det alltid varmt. Men det har ju blivit vaderforandringar aven har och fast det ska vara torrperiod nu regnar det en hel del vilket forstor skordar pa sina hall. Andra platser far inget regn och skordarna torkar bort... Det finns lite mer att lasa om Kitgum pa www.trosgnistan.se/herza det ar ju dar de flesta av vara uppdateringar sker nu for tiden!

Kram sa lange

Inga kommentarer: