måndag 11 januari 2010

Magproblem..

Några av er vet ju att vi hade lite problem när vi kom hem från Burundi med hälsan. Eller iaf främst Henrik. Det ni inte vet är att jag blev riktigt dålig här i helgen! Uscha. Feberfrossa, svettvallningar och magknip kombinerat med OäNDLIGA toalettbesok och ingen sömn... Jaja. Helt enkelt något att lära sig leva med i Afrika - men det är inte alltid man ar så kaxig när man mår så. Speciellt inte när man ska predika i detta skick! Men "det är Guds nåd att det inte är ute med oss"! Han är nådig även när jag ar nödig, eller tja det också men i vår nöd, :) och bistår oss med kraft. Fann styrka i skriften "I svagheten fullkomnas kraften". I engelska bibeln står det att "His strenght is made perfect in my weakness". Ganska starkt tycker jag och tro mig - jag har provat och det funkar faktiskt!!!! :)

Men nu vill vi inte vara sjuka mer på ett tag!

1 kommentar:

Johanna sa...

Hua hoppas ni får vara friska nu! Nu är det bara 6 månader kvar tills ni kommer till oss :D Hihi vi saknar er! :)
Krya på er. Kram