onsdag 31 augusti 2011

Välkommen hem till Flegon..

Jag har nästan alltid haft fiskar.. Det är ju det enda riktigt allergivänliga djuret och hemmet känns inte lika fridfullt utan ett akvarium - så är det bara. Det saknas lite mysfaktor helt enkelt. Därför skaffade vi fiskar tidigare i år. Först fick vi ärva en fisk, Tack Sunok! Sen införskaffade jag en alldeles för liten skål och till slut tog jag mitt förnuft till fånga och köpte ett lite störra akvarium. Detta klämde jag in i den igenmurade öppna spisen...
Ganska hemtrevligt faktiskt tycker jag..

Här bor nu kampfisken Flegon och hans lakejer, ett tjugotal neontetror.
Undrar dock hur det ska gå den dag vi ska rengöra akvariet på riktigt för vi kan inte lyfta ut det från öppna spisen eftersom stenarna i botten är alldeles för tunga.. Men den dagen den sorgen.
Nu njuter vi av nuet :)

Inga kommentarer: