onsdag 12 augusti 2009

Nya objektivet...







Här har vi några exempel på det nya objektivets verk... De försämras iof iom att jag krympt dom men tycker ändå att det är ganska ok. Inte minst för blommor och närportätt (sista bilden) men har nu maxat bländaren (1,8) så det blir lite väl skuggigt i bakgrunden.

Annars är det ganska mycket nu. Jag skulle ju slutat i torsdags men fick hoppa in och jobba fredag, söndag och måndag vilket gav 26 extra timmar men trist att jobba delad tur på sin första bröllopsdag :( Men iaf så vägrade jag jobba lördagen och vi åkte till Gävle. Kanske inte helt idealt att springa i affärer på ens bröllopsdag heller men eftersom Henrik är borta nu i två veckor hade vi en hel del att uträtta och införskaffa... Ett nödvändigt ont med andra ord. Men när affärerna stängde så gick vi och åt på en mysig restaurang. Jag åt grillad lammytterfile och Henrik åt nåt thailändskt. Följt av efterrätt där henrik fick en varm klibbig ny sorts kokosboll med glass och jag åt kokosglass i kokosnöt. :) Sen gick vi en mysig promenad längs ån och gick sedan mot bion. Vi såg The proposal vilken rekommenderas verkligen varmt!! Jättebra tyckte vi båda att den var!

Ja ang flytten så är det 3,5 vecka kvar nu! Känns som tiden går väldigt fort! Jag packar för fullt och Henrik är på kurs i Härnösand och kommer inte hem förrän nästa helg! Så jag är gräsänka.. Ska ner på TG nu och jobba lite där också... :)

1 kommentar:

henke sa...

men bilden på svärfar då.. den måste allmänheten få skåda!