torsdag 3 september 2009

Glass


Jag tänkte här om dagen att jag skulle verkligten unna mig en glass nu när vi kommer få avstå från det mesta "livets goda" (utom frukt) när vi kommer till Uganda.. Och tänkte slå på riktigt stort.. Har gått förbi glassdisken med Ben & Jerry's flera gånger och undrat vem som köper en halvliter glass för 49 kr.. Men nu som sagt så tänkte jag att "ja.. En sån ska jag ha!" provade smaken "half baked" med Brownies, chokladsmak, chokladbitar och KAKDEG(?) i.. Den var faktiskt riktigt god och eftersom den är så mättande så räcker den faktiskt länge.. Man njuter varje tugga och då blir det kanske 3-4 tuggor om dagen istället för tja.. mer som man kanske äter av billigare glass. Så känner du att du har lite pengar över så prova vettja.. Plånbokens samvete lugnade sig lite när jag lästa om att det är förstklassiga råvaror (annat än GB) och att den är rättvisemärkt dessutom.. :)

Inga kommentarer: