tisdag 11 maj 2010

Boendet

Vårt "resort"
Man får endast tillföra skinn i sjön annars protesterar fiskarna. Och man får absolut inte blöda i sjön för då kommer uttrarna ;)Min lilla gubbe

I matsalen

Vår "geodome"

Lite tältkänsla :)

Vi sov liksom med "öppen vägg" ut och vaknade till denna utsikt :)

Dock så kommer vi ju alltid med regn dit vi ska :)

Men en stund var det lite halvklart och jag fick för mig att måla

Resultatet. (Vill dock tillägga att jag aldrig målat med akvarell förrut)

Maten var tydligen välkänd och speciellt crayfish pizza som dock inte jag tyckte var någon jättehöjdare. Jag gillar ju egentligen inte riktigt pizza och äter det aldrig hemma i Sverige. Har dock nog aldrig ätit så mycket "pizza" som sen vi kom till Uganda. Man lessnar liksom på det andra utbudet :)

Vi bodde ju på en ö så ingen el fanns så vissa lampor drevs av solceller eller så fick man en ljuslykta. Mysigt iaf!


Inga kommentarer: