lördag 24 april 2010

Edens lustgård??? :)

Eller iaf ett paradis på jorden var denna del av Uganda där man kunde skåda ut över de majestätiska bergen, Rwensori som även huserar Ugandas högst topp och Afrikas tredje högsta berg. Kratersjöar, grönska och stillsamhet. Lovely och precis vad jag behövde!

Från "The top of the World"


Rwensoribergen

Njuter och har åter fått lite färg på den allt för vita kroppen


Ja, jag missar sällan en barnbild i mina uppdateringar. Inte heller denna gång ;)

Och eftersom en semester för mig ofta innebär arbetsläger för andra så tvingade jag ut Henrik på lite äventyr. Det fanns en utkiksplats, Top of the World och ett vattenfall i närheten. Så några timmar spenderades på en motorcykel för att se även dessa platser.


Dock fick vi vila några timmar också. Och det bästa av allt är att sjön är bilharziafri så man kan bada. Inga krokodiler och inga flodhästar! Så jag njöt i fulla drag!

Henrik också så småningom



Inga kommentarer: