tisdag 5 maj 2009

Livin in ma own dream world..

Ja :) Det känns skönt nu. Regnet droppar, skön hemma kväll, har varit ute på årets första joggintur (blodsmak i munnen efter några hundra meter)... Ja.. Länge sen jag skrev nu.. :) Om Jesusmanifestationen kan ni läsa på herza.blogg.se annars hade jag och maken en skön lördagkväll-söndag i stugan. Dock var vi så hungriga efter manifestationen så vi fick laga mat typ 10 på kvällen. Korv och stuvade makaroner. Vilket festmiddag. :)

Annars så har jag skrivit en dialog på jordansk och tunisisk dialekt. Var det roligaste arabiska arbetet på hela terminen. Önskar bara vi hade gjort det INNAN Jordanien för jag förstod inte mycket av det som sas där nere :) Nu kan jag iaf lite grundläggande jordansk grammatik...

Tänkte ge er några roliga bibelord jag snubblade över härom kvällen. Jag gillar att Gud har sån humor. Lyssna på dessa sköna versar:
"När han nämnde Guds ark (som blivit stulen), föll prästen Eli baklänges av stolen vid sidan av porten och DOG. Ty mannen hade blivit gammal och tung." 1 Sam. 4:18
Haha tycker den är störtskön! :)

Inga kommentarer: