måndag 11 maj 2009

Mer bebis...

Hittade en länk på Emelies blogg om en tjej som är 15 år och väntar tvillingar. Skummade lite igenom hennes blogg och hittade något som gjorde mig lite upprörd...

Hon blev med barn oplanerat och skriver så här "Förstår inte folk att jag verkligen vill ha mina barn? Mina barn är inte oönskade för att jag inte spenderade veckor, månader eller år för att få dom. Jag kommer ihåg när jag en gång sa att mina barn är "mina små mirakel". Jag fick då ett svar som sårade. "Men vadå.. mirakel? kondomen sprack ju!"
Jag blev gravid med tvillingar utan att ens försöka. Det är väl ändå ett mirakel? Jag har och kommer att ändrar hela mitt liv för mina barn. Jag kämpade inte för att få mina barn men jag kämpar för mina barn."

Blir lite upprörd. Inte för att jag förespråkar tonårsgraviditeter men för att jag tycker hon är så grymt modig som behåller barnet och får skit för det istället för stöd - som hon och alla andra tonårsmammor behöver TONVIS av... Suck.. Vilket samhälle vi lever i... Ett barn är alltid ett mirakel även om det kommer oplanerat och kan tyckas olämpligt... Och vare sig barnet eller dess föräldrar ska straffas för att de kom till. Det är ju bara gilla läget och göra det bästa av det. Jag tror den här tjejen kommer bli en riktigt bra mamma :)

Läs gärna hennes blogg http://ellamarie.blogg.se/

Inga kommentarer: