tisdag 16 juni 2009

:)

Överraskade Henrik med att komma hem med en bärbar dator idag.. Vi har kikat länge eftersom vi behöver en till Uganda och så var vi och kollade tidigare idag men jag tyckte vi skulle vänta.. Men så när vi gick därifrån och jag gick till tandläkare (återkommer om det) så tänkte jag "men jag kan ju överraska honom. Han fyller ändå år imorrn"... Så jag gick tillbaka lite senare coh köpte den. Gissa om han blev paff när jag kom hem med en dator som jag verkade skeptisk till ;) Är en sån minidator och jag gillar inte att den inte har CD/DVD läsare.. Men men :) Han verkade bestämt sig så :) Han började dock prata om att beställda den när jag kom hem men då visade jag honom att den redan stod i hallen. Gissa om han blev förvånad och ÖVERLYCKLIG :) Det är sannerligen saligare att ge än att få även om jag misstänker att jag också kommer ha en del med den att göra :)

Det finns två saker jag avskyr.. Tandläkare och frisörer! :P Tandläkare klagar jämt på att jag har så mycket hål. Iofs har jag inte hål längre men det är ju för att jag har mer lagningar än tänder kvar :P Bodde mer eller mindre hos tandläkaren i tonåren och många tandställningar har det varit genom åren... Aja.. Sen är det DYRT! (Smålänningsgenerna gör sig påminda). Efter att bitit av en tand för 2 år sen som lagades på seriöst 5 minuter och kostade 1000 spänn så "prenumerar" jag nu på tandvård och betalar 63 kr i månaden. Ingen stor summa men tycker man borde få nåt för det iaf.. Så kommer jag dit idag åter igen efter att bitit av en bit, (denna gång var en polkis från gränna den skyldige)... Han öppnar munnen, jag pekar vart och han trycker på gele, borrar till och seriöst 1,5 minut tog det!!! Sköterskan var också chockad över denna stress.. Fnys.. Och detta betalar jag 1500 om året för...

Sen frisörer.. Går 1-2 gånger om året och de klagar jämt på att det är så slitet men när de tar så mycket betalt borde de ju fatta varför man inte har råd att gå dit oftare än så! *ärkefnys*

Men datorn blev han glad för gubben min :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja fy ja, men pengarna är ändå inte det jag tycker är värst med att gå till tandläkaren, utan obehaget det ger, usch va otrevligt det är! /c

Mr Besservisser sa...

Hur blir 63 kr/mån=1500per år?