torsdag 25 mars 2010

Framsidorna

Ja det här inlägget var ju utlovat så bäst att jag håller mitt ord :)

Jag är tacksam för
att jag är frisk!
att vart helst jag vill gå eller klättra kan jag ta mig fram
att jag kan se, höra, känna smaker och röra på mig!
att medan andra gnäller över vinterkyla får jag le mot en varm sol
att jag har en man som älskar mig och stöttar mig i allt

att vart helst ögat ser är det grönt
att det har regnat så mycket på slutet - jag sover så gott då!
att Gud välsignar oss med så vackra solnedgångar
att vi ofta får se himlens skådespel när det åskar
att jag får somna till naturens egen symfoni varje kväll

att jag har en säng att sova i varje natt
att jag aldrig behöver missa en måltid på grund av fattigdom
att jag får borsta tänderna varje dag! (mycket underskattat)
att jag (nästan) alltid har tillgång till vatten
att jag ofta får känna lyckan av att döda en mygga! :)

att jag alltid har ett myggnät över mig när jag ska sova
att jag bara har behövt sen en levande orm sedan vi kom hit
att jag inte blivit biten av någon spindel :)
att jag hittills klarat mig från malaria
att jag även klarat mig undan de flesta sjukdomar

att jag har ett hus att städa
att jag har ett kök att plocka upp i
att jag alltid har rena kläder att ta på mig
att jag alltid har HELA kläder...
att jag numera har en bil att åka i istället för att skumpa runt i trasiga bussar

att jag aldrig vet vad som väntar mig när jag vaknar upp
att varje dag är ett äventyr i nådens dal
att jag har möjlighet att bo i Uganda
att jag får träffa så mycket olika härliga människor
att vi får förhoppningsvis betyda något för någon här ute...

att jag har något att drömma om ang framtiden
att jag har en underbar familj
att jag har så härliga och älskade vänner
att vi har en så stor stab av förebedjare
att jag får vara med i en så underbar församling som Betel

OCH att jag idag har blivit faster för första gången!!!


Och tack Gud, att jag får ha allt detta i mitt liv!

Inga kommentarer: