tisdag 30 mars 2010

Förstår inte riktigt...

Det är vissa saker som är helt obegripliga här ute. Som att vi ska undervisa på ett pastorsseminarium i helgen! Vi är inga pastorer, har egentligen ingen teologisk utbildning bortsett från att jag gick ett år bibelskola och nu, hela påskhelgen ska vi undervisa pastorer. Varav många kan ha mer utbildning än oss även om vissa är tagna direkt ifrån bushen. Bara för att man är vit så är man automatiskt missionär. Är man missionär så kan man omöjligt "inte" predika. Alla vita människor predikar ju!! Eller??? Sådan är iaf uppfattningen och utan att vi nu kan påverka programmet så det är bara att göra det bästa av situationen.

Tur att i svagheten fullkomnas kraften, att allt förmår vi i Han som ger oss kraft och att det är Guds nåd att det inte är ute med oss! :)

Men inom mig skriker jag rakt ut. Jag har aldrig sökt någon plattform utan överlåter det gärna åt andra som gör det bättre. För egentligen gillar jag inte att "predika". Jag tycker mer om att undervisa i små grupper i så fall. Vid det här laget har vi ju vant oss vid att predika i bykyrkor och numera går det ju skapligt. Med tolk fyller man ju iaf ut den timme som folk förväntar sig att man ska hålla på. :) Fast, egentligen, om jag ska vara helt ärlig, så när man är mitt inne i det man säger och exalterad över Guds ord är det ju ganska roligt :) men all vånda innan - den skulle jag GÄRNA slippa. Den våndan som inte har fått mig att göra något vettigt alls idag, utom att baka dubbla satser bullar, potatissallad och matbröd ja.... Den som får mig att göra det jag inte borde jag göra istället för det jag borde göra... Den våndan - snälla ta den ifrån mig. Någon?

Inga kommentarer: