måndag 29 mars 2010

Sommarjobb

Japp... Då har jag tackat ja även om det är med viss reservation. Bollnäs Kommun och äldreomsorgen IGEN... Iofs så trivs jag bra med det och i år blir det ändå lite nytt eftersom jag inte ska vara på ett gruppboende utan på hemtjänsten. På öster i Bollnäs och det kan nog bli mysigt! 84% och börjar den 21 juni och har vik till den 11 augusti. Får se hur många kronor det blir i slutändan men om jag förstår det rätt jobbar jag iaf midsommar och det ger ju bra betalt iaf. Även Henrik verkar kanske ha nåt på gång och det vore ju kanon. Oavsett vad vi ska göra i höst kommer det ju gå pengar och jag hinner vila några dagar innan jag börjar jobba. Kanon...

Även om jag egentligen hade behövt jobba 100% och hoppades på att vara i Arbrå där de kallar in sina egna vikarier (vilket medför att man får jobba mycket extra) men nu kanske jag faktiskt kan få lite riktig sommar istället och det vore ju underbart!

Mina tre senaste somrar har sett ut så här
2007 - Sommarjobb Ängslunda, jobbade så mycket extra att jag kanske hade en eller två dagar ledigt på två veckor.. Hela sommaren från tidigt juni till sista augusti. Ingen "sommar" alls...
2008 - Jobbade på Eco-Log. Gick upp varje dag kl 5 hemma kl 17-18. INGEN sommar. All ledig minut gick till vårt bröllop och hade bara semester samma vecka som bröllopet och på bröllopsresan. Helt slut..
2009 - Sommarjobb på Hamrelund. Jobbade inte så mycket egentligen men hade återigen ett bröllop att förbereda (jag är så trött på bröllop!) och en utlandsflytt! Var så less på allt ihop :P

Så frågan är ju hur denna sommar blir. Troligen...
2010 - Sommarjobb på Öster. Ska ÅTERIGEN vara värd på bröllop! (Att jag aldrig lär mig att säga ifrån!!!) Aja, det är iaf tidigt på sommaren så inte hela sommaren blir förstörd :) I år ska jag sola, bada och NJUTA av den underbara svenska sommaren. TÄLTA vill jag också göra!! Jippie!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Om du frågar snällt kanske du kan få tälta med Seb på Ralle :-)