måndag 2 februari 2009

Tack

:) Måste tacka alla som tagit sig tid att kommentera mitt förra inlägg.. Många trogna läsare och även många otippade läsare men alla är välkomna hem till min blogg-space :) Nu är bloggfastan över så ska försöka komma på något revolutionerande att skriva om... Det roligaste jag kan komma på just nu är att min långhåriga gubbe ska klippa sig snart :) Så vi passade på att platta håret och tillsammans med den slickade frillan och hans favvoskjorta i flanell (som köptes på ploj till en westernfest då han skulle vara cowboy) fick honom att se ut som en dräng från 50 talet :) Se själva! :)

Men det var inte bara jag som ville fixa Henriks hår igår.. Även Josefin skulle fixa honom... Diadem och hårtoffsar ;)


Igår hade vi födelsedagskalas hos Henriks föräldrar för Joel Renkel (Henriks systerson) som fyllde 20. Åt alldeles för mycket mat men gött vare :) Kunde knappt stå på benen sen. I lördags var mina föräldrar borta så vi åkte hem till dom med en gigantisk cheesecake som intogs tillsammans med Marre och Josef. Men Josef fick inte se så mycket av körslaget då han som närradioansvarig var tvungen att rycka in 2 gånger när de inte funkade :P Men Bollnäs vann så grattis Elli! Ni sopade mattan med dem!

Hur som helst har jag arabiska seminarium om 3 timmar och innan dess ska jag hinna översätta 2 texter. GAH! Stress :P Men sen är nog resten av veckan ganska lugn. På onsdag ska jag lämna in min slutinlämning på den första engelska uppsatsen också.. Jaja.. :)

Och på lördag äre bröllop. LÄNGTAR så.. Ska bli så kul att se dem men även få ha på mig min nya älskade klänning.. :) Nästan lika glad i den som jag var i min bröllopsklänning. Haha.. Ska fota gästerna på festen så kommer lägga upp lite bilder här på söndag. Kommer nog bli ett gråtigt bröllop :)

En fin sång.. (fri översättning :P)


Cuando ríes cuando lloras - När du skrattar, när du gråter
Cuando callas o al hablar - När du är tyst eller pratar
Cada gesto me provoca - Varje gest får mig
Amarte más - Att älska dig mer
Eres mi punto de partida - Du är min utgångspunkt
Mi principio y mi final - Min början och mitt slut
Eres el centro de mi vida - Du är centrum i mitt liv
Mi guerra y mi paz - Mitt krig och min fred
Sólo Tú - Bara du
Conoces mis sentimientos De verdad - Känner till mina verkliga känslor
Si yo pudiera volar hasta el cielo - Om jag kunde flyga till himlen
En mis brazos te llevaría - skulle jag ta dig i mina armar
Porque llenas a diario mi vida - För du fyller mitt livs dagbok
De ilusión y de alegría - med önskningar och med glädje
Porque sólo Tú me comprendes - Bara du förstår mig
Porque Tu amor cambió mi mente - för din kärlek ändrar mitt sinne
Si me pidieras el mundo entero - Om du bad mig om hela världen
Te lo daría - Skulle jag ge den till dig

Jaci Velasquez. Älskar hennes spanska skivor :)

1 kommentar:

Tha Duvez sa...

Mäh! Ska du på bröllop på lördag :( Men jag då?