söndag 28 september 2008

Mer konst..

Ja men nu är det MATLAGNINGSKONST. Jag älskar att laga mat!!! Och jag AVSKYR snabbmat... Gör ont i mig när tiden inte räcker till och man måste äta köpköttbullar.. Börjar bli lite för fanatisk nu med alla dessa "du blir vad du äter", ekologiska och nyttoingredienser. S;) å det finns mycket lustiga ingredienser i både skafferi, frys och kyl här eftersom jag gillar att laga mat från grunden. Frysen är så full nu så det ramlar ut när man öppnar den :O

Idag är det dock ett expriment som till och jag är skeptisk mot ;) Får se om vi får herrn i huset att äta detta :) Har förberett nu med alla grönsakerna i denna vegitatiska gryta. Sötpotatis, vitkål, morötter och rödbetor. För första gången i mitt liv har jag sett en rödbeta på icke-burk. Intressant.. :) Är nog ingen vanlig matlagningsingrediens i min generation men nu ska vi prova hur det blir. Idag blir det Sötpotatis i jordnöts-ingefärs-cayennepepparsås till lunch... Är ju morötter i och jag tål ju inte det så jag började nysa när jag rev den men man måste ju stå i tro för ett helande och när den blivit upphettad så tål jag ju den hur som helst ;) Återkommer med mer resultat av dagens mål. Nu ska vi se en film :)















Senare: Han smakade men tyckte inte om maten så den åkte i soptunnan. Åt lite mer än honom men även min åkte i rännan.... :P Förstår inte att folk kan publicera sånt! Men - sötpotatis är gott. Det står jag fast vid även om detta recept inte var så lyckat. Eller SÅ äckligt var det inte men aja. Bättre lycka nästa gång. Detta var första maten vi slängt annars har det smakat kanon :)

1 kommentar:

Mirre sa...

Va kul att höra om mat som inte smakar så bra (fast man tror att det ska det) Jag har varit inne i en svacka när det gäller matlagning och har oxå provat recept som man hittat och tror ska vara bra!!!! MEN SOM INTE ÄR DET!!!!