tisdag 2 december 2008

Julklappsångest...

Ja... Har en del klart för mig när det gäller julklappar men svårast är så klart HENRIK...
Har kommit på en grej jag tror han vill ha (det är ju alltid roligare att köpa något som någon vill ha men inte uttryckligen önskat sig) än att bara ta något från en önskelista. Även om önskelista är jättebra om man vill vara säker... Men det jag nu kommit på kostar lite mer än vad vi sagt att presenterna får kosta.. Och med tanke på att jag förlorar jobbet snart så känns ju icke-livsnödvändiga utgifter.. Onödiga. Om jag nu kan komma på en annan bra present.. Hmmm.. Så ska man slå till eller ska jag leta vidare.. Det är frågan.. Hade först tänkt köpa en tröja åt honom men för det första är det ju inte lika roligt, oftast, att få mjuka paket, sen kan han köpa en billigare på mellandagsrean istället så får han den ändå.. Så tillbaka på ruta ett.. Antingen köpa den dyrare klappen eller ... Suck... fundera vidare.. Vill ju inte sätta press på honom genom att köpa för dyrt heller... Och köper båda dyrt drabbar det en gemensam ekonomi :P

1 kommentar:

Tha Duvez sa...

Nobelpris i filosofi inc?!