måndag 12 januari 2009

Arbetslös

Ja.. Då sitter man här med tårar i ögonen. Inte över det faktum att jag är arbetslös utan för att jag redigerar bröllopsvideon och går igenom alla härliga tal från festen. :) Har precis lyssnat igenom pappas tal. Han var duktig. Något långrandig kanske men som brudens far är det ok. Speciellt när det inte blir tråkigt :)

Även mina syskon gjorde en strålande insats och jag skrattade gott åt dem nu när jag ska klippa ihop allt till en enhetlig film. Sitter på Trosgnistan idag, vår dator orkar inte så här tunga filer. Det gör knappt Görans dator här heller men det funkar ibland iaf. Man får starta om datorn några gånger i halvtimmen och passa på att spara INNAN det hänger sig så funkar det ok. Tur att jag har datatålamod :)

Ikväll kommer Jakob och Maria hem till oss. Blir trevligt. Var allt för länge sen! :)
Igår hade jag "städdag". Ni vet en sån där dag när man sliter ut allt ur lådor och lägger allt i högar på golvet för att sortera.. Ni kanske inte gör sånt men jag får för mig det ibland.. Jag är inte en "ordningssam" person men dock målmedveten och ger helst inte upp.. Så höll på med eländet (sa jag att jag är samlingsoman på papper och annat oväsentligt) tills jag nästan grinade av trötthet.. Så idag är det bara "städningen" kvar. Dummsuga torka sen är nog lägenheten bebolig igen efter julen. Granen åkte ut igår! Saknar mysfaktorn men inte alla barren :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra att du sätter igång med projekt direkt så du inte hamnar i någon sorts aktivitetsdvala till följd av arbetslösheten. Om jag känner dig rätt tror jag dock du kommer hålla dig sysselsatt på ett eller annat sätt. Och vill du ha studiesällskap så kan jag tycka det är roligt och motiverande med en kompis som inte fångar all min uppmärksamhet... :)