torsdag 15 januari 2009

Så dumt så dumt...

Ja.. Jag inser det redan nu.. Innan skolstart! Försöker gå igenom arabiskaboken så jag har fräshat på det lite tills kursen startar på måndag. Jag har glömt all arabiska och att hoppa på mitt i en kurs är MYCKET dumt... Jag kommer fetkugga! På två år glömmer man snabbt tydligen.. Kommer inte ihåg vare sig glosor eller grammatik. Tur att alfabetet sitter sådär men usch jag kommer få slita... Allt bara för att jag vill kunna prata om den här boken med folk..


Nej.. Det där är inte koranen. Det står "Den heliga boken" på den så det är en arabisk bibel. Röd anses ju i muslimvärlden som en anstötlig färg, mycket pga av "Jesu blod" så grönt är en "neutral" färg i muslimvärlden därför är den arabiska bibeln grön. (Oftast iaf).
Usch borde fortsätta plugga.. Önska mig lycka till. Ska nog sätta mig Johannesevangeliet coh bara försöka läsa där istället. När jag letar upp en ny bibel på ett nytt språk är det alltid Johannes evangelium jag slår upp. Älskar första orden där.. :)
I begynnelsen var Ordet, och Ordet var hos Gud, och Ordet var Gud. Han var i begynnelsen hos Gud. Genom honom har allt blivit till, och utan honom har inget blivit till, som är till. I honom var liv, och livet var människornas ljus. Och ljuset lyser i mörkret, och mörkret har inte övervunnit det.

Inga kommentarer: