fredag 9 januari 2009

The new era has begun

Men.. Det är otroligt va bra det här känns.. Kanske för att det känts så hemskt förrut. Även om mina varför till Gud kommer fortsätta att klinga så känner jag mig som den här bilden... Det enda jag vet det är att nåden räcker... Att han tröstar mig... Att han burit mig...

Ja då sitter jag här för sista gången. En dörr håller på att stängas och en annan på att öppnas.. Jag har ca 3 timmar kvar på mitt jobb och det känns minst sagt bra. Ni minns känslan av studenten, det är så det känns. Wow! En ny värld där ute väntar på mig som inte innefattar några skogsmaskiner, lortiga reservdelar, långa bussfärder och tidiga mornar. Samtidigt så är det lite lite lite vemodigt pga att jag ändå träffat rätt sköna människor här. Människor som faktiskt lite lite grann verka tycka att det ska bli tråkigt att jag försvinner.

En sak som förundrar mig är att jag inte alls är oroad för ekonomin framöver. Rent teoretiskt sätt kommer vi kanske gå minus. Vi som vill spara spara. Vi har väl lite dyra framtidsdrömmar :P Och det är inte barn eller hus utan resa, dyka, mission.. Hmm. Mission borde nog kommit först ;) Men den siste ska bli den förste :P Och vi vet att vi vet att vi vet att vår försörjning inte kommer från Eco-Log (Tack och lov för det med tanke på världsekonomin i dagsläget) utan från Herren! Och vill han sända oss någonstans så är vi redo.. Som det står i nya testamentet, kläderna är uppbundna och bältet spänt runt livet... Beredda ;)

"Samla er skatter i himlen, där varken rost eller mal förstör och där inga tjuvar bryter sig in och stjäl. Ty där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara."


Se på himlens fåglar.
De sår inte, de skördar inte och samlar inte i lador,
och ändå föder er himmelske Fader dem.
Är inte ni värda mycket mer än de?
Vem av er kan med sitt bekymmer lägga en enda aln till sin livslängd?
Och varför gör ni er bekymmer för kläder?
Se på ängens liljor, hur de växer.
De arbetar inte och spinner inte.
Men jag säger er att inte ens Salomo
i all sin prakt var klädd som en av dem.

Om nu Gud ger sådana kläder åt gräset,
som i dag står på ängen och i morgon kastas i ugnen,
hur mycket mer skall han då inte klä er? Så lite tro ni har!

Gör er därför inte bekymmer och fråga inte:
Vad skall vi äta? eller: Vad skall vi dricka?
eller: Vad skall vi klä oss med?
Efter allt detta söker hedningarna,
men er himmelske Fader vet att ni behöver allt detta.

Nej, sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också.

Gör er alltså inte bekymmer för morgondagen.
Den skall själv bära sitt bekymmer.
Var dag har nog av sin egen plåga.


Jag har en ny vision förresten. Pimp the WC kallas den :) Tänkte titta förbi ÖB idag när jag ändå har bilen och kanske köpa lite smått att piffa upp världens äckligaste toa med.. Kan ju inte bli sämre liksom :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Ingenting om att vi har varit gifta i 5 månader... jag har iaf skrivit på min blogg :)