torsdag 1 januari 2009

2008 till ända

Gjorde du något 2008 som du inte gjort förrut?
Tja.. Rent spontant.. Förlovade och gifte mig kanske.. Har jag inte gjort förrut och hoppas jag slipper göra om det.. Alltså det var underbart men förhoppningsvis once in a lifetime experience.. ;)

Har du något minnesvärt datum?
Tja det skulle väl vara 8/2 2008 då vi förlovade oss eller 9/8 då vi gifte oss...

Höll du några av dina nyårslöften?
Minns inte om jag hade några men troligen ja ;)

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Inte av mina närmaste men nästkommande år tror och hoppas vi på mera sånt ;) E... känn pressen ;)

Dog någon som stod dig nära?
Som tur nej... Men många andra och sörjer med dem.. Inte minst om man tänker på alla krig och allt elände.. Först Kenya, sen Kongo och nu på slutet Israel.. Det är en mörk värld.. Men inte ens allt mörker i världen kan släcka världens Ljus!

Vilka länder besökte du?
Var ganska flitig i år.. Började bra med Sydafrika och Swaziland i Januari.. Sen Norge i Juli.. Sen Thailand i Augusti.. Räknas den inställda Londonresan? ;)

Är det något du saknar år 2008 som du vill ha år 2009?
En starkare Gudsrelation!

Vad var din största framgång 2008?
Henrik :)

Största misstaget?
Att jag grävt ner mig i grämjelse över mitt jobb, all tid, kraft och livslust det stulit....

Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inte fysiskt men psyikiskt har det här varit ett av mina mest påfrestande år.. Halkade dock i våras och slog axeln rejält..

Bästa köpet?
Tja.. Tycker jag mest har försökt spara i år :P

Vad spenderade du mest pengar på?
Bröllop och bröllopsresa BIG TIME :P

Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2008?
Henriks två sånger till mig så klart!!..
"Du är allt" med Sonja.... Som jag sjöng på bröllopet ;)

Och så "Untiteld hymn" med Chris Rise, http://www.youtube.com/watch?v=LW5S8Xm-GkA

"Never along" med Barlowgirl
http://www.youtube.com/watch?v=zCMnfRGHeto

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Detta år har bringat mig mer glädje än något annat år.. Men samtidigt har det här varit ett av de absolut tuffaste åren i mitt liv..

Vad önskar du att du gjort mer?
Prioriterat min tid bättre

Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit mindre frustrerad och arg på Gud

Hur tillbringade du julen?

I goda vänners lag ;) Först hos Henriks föräldrar på julaftonsmorgon och sedan hos Carin och Göran med min familj

Blev du kär i år?
Hoppas det höll i sig från föregående år ;)

Favoritprogram på TV?
Leilas matprogram ;) Sen blev de ju ett och annat Idol avsnitt och Bonde söker fru avnitt måste motvilligt erkännas ;)

Bästa boken du läste i år?
Har läst flera UNDERBARA böcker av Karen Kingsbury! Rekommenderas! Läst "En dag i september", "Trots allt" och "Oceaner mellan oss". Sedan Tusen strålande solar var en SJUKT bra bok!

Bästa filmen du såg i år?
Hmm.. Minnst inte :) Men Arn 1&2 var bra!

Vad gjorde du på din födelsedag 2008?
Jobbade.. Sen kom familj och vänner hem till oss på kvällen :)

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Ett annat jobb ;)

Vad fick dig att må bra?
Henrik! Och andra goa vänner m.m.

Vem saknade du?
Min mormor är alltid saknad. Sedan vänner så klart man inte har så mycket kontakt med längre..

Vad tycker du om året 2008 i helhet?
Ett av de absolut tuffaste åren i mitt liv när det gäller mitt själsliga och mitt andliga liv mkt på grund av att jag känner mig helt körd i botten men samtidigt ett av det bästa då det har hänt fantastiskt mycket bra och Gud har varit så god på många sätt mitt i dödskuggans dal. Sen fick jag ju min drömprins vilket gör varje dag underbar :)


Året i korthet:
Januari - Underbar resa till Sydafrika
Februari - Henrik friar och vi förlovar oss
Mars - gör en lustig tågresa till Skåne, köper brudklänning m.m. Ramlar och skadar axeln!
April - Tja.. Minns inte ;)
Maj - en favvomånad med massa födelsedagar m.m. Vi fick klart att vi fick vår drömlägenhet.
Juni - Varsel på jobbet och en otroligt tung tid där...
Juli - vi får lägenheten. En otroligt tung vecka att vara ensam kvar i "skiten" här uppe när alla andra hade fantastisk tid på Ralle och jag var tvungen jobba :(
Augusti - Mmmm... Bröllop och smekmånad.. Visst mycket jobb men det är det värt ;)
September - Vi flyttar in ordentligt! :) Köper möbler och grejar. Första praise explosion drar igång.
Oktober - Känner att Gud kallar mig vidare. Söker skola...
November - Blir uppsagd
December - åker ner till Jonas i Nässjö. Bakar ihjäl mig för att göra julkorgar i julklapp.. :) Blir ordentligt sjuk och har en underbar jul och ledighet med Henrik. Var dock för kort ;)

Så Gott nytt år! :)

1 kommentar:

Emelie sa...

Åh jag älskar verkligen Karen Kingsbury jag med, måste då rekommendera att du läser böckerna i Försoningsserien. De är lika bra som Oceaner mellan oss.
Plus att boken Maskrosfrön för vinden oxå är bra :)