onsdag 7 januari 2009

Ta ta ta....

Ja... Idag vaknade jag lika trött och sliten som vanligt men log för mig själv när jag ställt mig upp på de där rultiga benen och inser.. Nu har jag vaknat.. Bara två dagar kvar nu att behöva gå upp 5 och gå till ett jobb jag avskyr. Om ni undrar.. Ja de på mitt jobb vet att jag inte trivs så bra också och mina kollegor vet att de inte deras fel ;) Men liksom jag kan inte och passar inte in.. Kanske ska beskriva vad jag egentligen ska jobba med.. Ja tanken är att jag ska svara i telefon när våra servicelämnare ringer och guida dem att hitta rätt reservdelar till sina skogsmaskiner. Då jag nu, efter 14 månader, fortfarande har en minimal kunskap om skogsmaskiner så brukar min "expertis" sluta efter att jag lyft telefonluren. Tragiskt nog så har kunderna inga artikelnummer så kopplar jag nästan alltid vidare samtalet till mina kollegor. Däremot prisfrågor, lagerfrågor m.m. såna går bra :) Så det har rent naturligt blivit att jag får göra lite andra saker som lagerflyttar, översättningar, göra olika utskicka, slå in inventeringslistor m.m. Mycket datajobb helt enkelt... Gillar det bättre men är inte roligt..

Så här ser en skogsmaskin ut iaf... De vi bygger åtminstone..


Vann dock en seger i måndags då alla mina kollegor utom en som packar ordrar var lediga/sjuka. Var alltså ensam och fick ta alla samtal själv. Tackar Gud för att det inte blev allt för svåra saker som dök upp. Vara några klurigheter men det gick att lösa. Det var första gången jag var här själv.. :)

Igår hade vi en hektisk dag. Trodde jag hade lagt upp det bra men icke. Sov länge igen. Typ 10.
10,10 Göra gröt
11,00 Dusch
11.30 Skulle vi vara hos mamma och pappa för att säga hejdå till Jonas och Heidi..
12,00 Vara i betel och städa
13,00 Packa ihop och åka till Edsbyn
13,30 Praiseexplosionträff
16,00 Runemo hos Richard
20,00 Hemma

Dock blev det typ 10 minuters förskjutning på varje event kom hem vid 9 men det är ju skapligt ändå.. :) Dock stressigt.. Även om jag lägger upp det så fint i mitt huvud (Henrik hakar på) så stressar jag mig så jag nästan får hjärtklappning.. Uscha..


Inga kommentarer: