söndag 22 mars 2009

Ny allegisk chock

Ja.. Det var då praise igen ikväll. Riktigt härligt, sitter ju på läktaren och njuter av att se människor bli berörda av Gud. Förra gången rann tårarna av lycka i princip hela tiden men idag hade jag Maja i knät och var därför lite smått distraherad men det var dock lika härligt! :) Så stark inledning med sång i anden och sedan så liksom bara ökade det...

Fixade med fikat och så innan vi åkte hem till Marre och spelade Yatsy. Marre hade skalat och tärnat lite morot och jag tänkte att jag skulle prova. Åt morot i thaigrytan senast idag coh den var i princip rå och det gick ju bra så testade. Efter typ 2 minuter kände jag av halsont som ökade i takt med att rösten helt försvann... Efter typ 5 minuter kunde jag bara väsa viskningar. Marre höll på att få panik och letade febrilt efter allergipiller medan jag kände att det ändå var ganska lugnt. Satt ju på stämbanden och inte andningen men sjukt konstig känsla iaf.. Från hundra till noll på några minuter. Riktigt läskigt och har aldrig varit med om dess like även om det ofta kliat lite i halsen av morötter. Misstänker dock att mitt imunförsvar är ganska nersatt nu efter den andra allergichocken vilket troligen resulterade i min noll-tolerans mot morot för tillfället. Har iaf hämtat ut kortisonsalva mot utslagen och det har nästan lagt sig helt på 10 timmar. Det tog ju om igår och var i morse värre än någonsin. Myska ja.. :)

Nu ska vi varva ner till lite "7e himlen". Henrik som är en "seriekille" fick tag på serien och jag har under min "uppväxt" sett några avsnitt här och där och vi gillar serien skarpt båda två. Roliga kommentarer, söta barn och oskyldig handling. Kan inte bli bättre ju :)

2 kommentarer:

Tha Duvez sa...

Sen när är det chock att du har allergier? Du har ju alltid varit allergisk mot allt och alla

Mijja sa...

Nej mest mot dig :) Nej men man kan få allvarligare reaktioner vilket de två senaste inläggen har handlat om :)