söndag 5 oktober 2008

Helgen

Ja har tyvärr inga nya recept jag kan bjuda på för jag har inte lagat så mycket mat i helgen. Thaisoppan blev bra, saltade lite för mycket enligt mig själv men annars var de godis :) Tårtan var ju också en historia.. Skulle prova ett nytt recept på botten men för det första så läcker vår "tvådelade" sockerkaksform (ni vet en sån med botten och en ring som ska spännas ihop) så det luktade bränd grävling i köket. Sen så var receptet värdelöst så rätt ner i slasken. Fick åka och köpa en färdig botten.. Men annars blev tårtan god tycker jag. Vitchokladmousse, blåbärsmousse och så gjorde jag eget tårtlock av sirap och vitchoklad. :)

Igår vad jag med Debbie och föräldrna i hennes stuga följt utan praise explosion som även denna gång var GRYMT. Vilken närvaro!!

Idag vaknade vi tidigt, gjorde scones, såg lite på en film, åkte och printade tackkortskuvert och åkte till kyrkan.. Sen ville gubben ha pizza så jag slapp matlagning då med ;) Lite mys och lite mera tv-serie innan jag åkte till Elinor. Hade en trevlig och rolig stund innan jag åkte hem, lagade några matlådor (ok ok. erkänner.. 2xFalukorv m. makaroner och 2xnuggets m. bulgur men hade bara 30 minuter på mig ju!). Sen var vi hem till mitt gamla hem och åt, kollade på du blir vad du äter och här är vi nu.. Ännu en helg har passerat i ultrarapid och ångesten inför en ny arbetsvecka börjar sakta infinna sig...

Nu ska vi sätta upp bröllopsfoton :)

Inga kommentarer: