måndag 27 oktober 2008

Min dödskuggans dal...

Kan inte beskriva känslan jag levt så länge bättre själv så här kommer citaten från böckernas bok.. "Om jag än vandrar i dödsskuggans dal fruktar jag inget ont. Din käpp och stav de tröstar mig"... MEN....


Min Gud, min Gud, varför har du övergivit mig?
Jag ropar förtvivlat, men du är långt borta.
Min Gud, jag ropar om dagen, men du svarar inte,
jag ropar om natten men finner ingen ro.

Dock är du den Helige,
till din tron stiger Israels lovsång.
På dig förtröstade våra fäder,
de litade på dig, och du kom dem till hjälp.
De ropade till dig och blev räddade,
de litade på dig, och du svek dem aldrig.

Du hjälpte mig ut ur min moders liv,
du lät mig vila trygg vid min moders bröst.
Från min födelsestund är mitt liv i din hand,
alltsedan jag blev till har du varit min Gud.

Dröj inte långt borta, jag är i nöd,
och ingen finns som hjälper mig.
Jag rinner bort likt vatten som slås ut,
benen lossnar i min kropp,
mitt hjärta är som vax,
det smälter i mitt bröst.
Min mun är torr som en lerskärva,
tungan klibbar vid gommen.


Men du, Herre, dröj inte långt borta,
du min styrka, skynda till min hjälp!

Du föraktade inte den svage
och vände inte ryggen åt hans nöd,
du dolde inte ditt ansikte
utan hörde hans rop om hjälp.
Du är källan till min lovsång
i den stora tempelskaran.
Inför dem som fruktar Herren
får jag frambära de offer jag lovat.
Men jag lever för honom,
och mina barn skall tjäna honom.
Ps. 22
Tack Jesus!
Vi har inte en överstepräst som är oförmögen att känna med oss i våra svagheter, utan en som har prövats på alla sätt och varit som vi men utan synd. Låt oss därför frimodigt träda fram till nådens tron för att få förbarmande och nåd i rätt tid.
Heb. 4


Jesaja sa...
Det knäckta strået bryter han inte av,
den tynande lågan släcker han inte.

AMEN!

Inga kommentarer: