torsdag 27 november 2008

Avskyr SJ :P

Ja.. Vi skulle då boka biljetten förra veckan men glömde det konstant. Tills söndag kväll. Då bokade vi en resa för oss till stockholm. Tur och retur 100 kr och var jätteglada. Åker kl 8 på lördag och är hemma 18 på söndag. PERFEKT... Tills jag betalat och SJ sidan hänger sig så jag inte får någon bekräftelse.. Börjar ana ugglor i mossen.. Hmm.. Försöker ringa SJ här hela veckan men 20 minuters kötid vill man ju inte ha så lägger på. Så idag så ringde jag tidigt och 1 minuts kötid. PERFEKT! Men då har SJ problem med telefonlinjen så kommer först till försäljning och de säger att jag måste prata med Paynova. De öppnar 8. Väntar.. Ringer och får bokningsnumret för biljetten. Wow tänker jag nu är det klart! Ringer tillbaka till SJ och ska bara kolla att allt är ok men då är biljetteländet cancellerat! Hon försöker koppla mig till support och samtalet bryts. Försöker ringa support, hamnar etta eller två i kön men varje gång så bryts samtalet. Tog säkert 30 samtal innan jag kom fram! Gissa om det är irriterande och tidsödlande. För att få beskedet "en cancellerad biljett" får man ej tillbaka. Nehe.. Så måste boka om en ny då vilket jag nu gjort. Hoppas pengarna kommer tillbaka men själva glädjen över den billiga biljetten har typ försvunnit efter en timmes telefonköstid av brutna samtal.. Suck...

Hoppas dock på en underbar och romantisk helg 17-18 januari som kompensation. Tänkte försöka bo kanske på Scandic Sergel och försöka vara med på en tvinspelning ;)

3 kommentarer:

Elinor sa...

Ah...vilken tv-inspelning då kan man undra... ;P

Tha Duvez sa...

Jag fattar ingenting. För mycket mummel

Anonym sa...

Jag har ju alltid sagt att SJ är sämst!! ..tråkigt att du dock skulle behöva erfara det också. Men det positiva i det här är ju att du kan åka på ungdom ;)
kramar från en ej längre ungdom sedan några, okej ganska många måndader tillbaka.