lördag 22 november 2008

Varning.. För NU är jag GNÄLLIG!!!!

Idag måste jag beklaga mig.. Känner mig så känslig.. Är väl bara lite utsliten. Sitter här på jobbet igen.. Försöker ta mig igenom den första av de kvarvarande 24 dagarna i dödskuggans dal.. Skönt att se en utväg men känner mig helt slut idag som sagt... Lördag ändå måste man upp så man är i Söderhamn kl 7 på morgonen... Hur kul är det???


Sen gör det inte saken bättre att Henrik somnat i soffan två nätter i rad så jag har sovit ensam. Avskyr att behöva vakna ensam och höra honom sova i rummet intill :P (Även om han inte somnar där frivilligt ;) ) Dessutom så glömde han både datorn och xboxen på och tillsammans låter de som ett mindre ångkraftverk ;)... Imorse väckte jag faktiskt honom en timme innan jag skulle gå upp och sa "du får gärna komma och sova sista timmen med mig innan jag ska åka". Han skämdes lite när han insåg att han somnat framför tvn - igen ;) Men nåde han om han är borta imorgon! ;) Enda morgonen på 3 veckor vi får vakna ihop men då ska han iväg och spela så får väl se om de blir nåt med det... Jag vill helst sova till 10 men då åker han.. Usch va grinig jag känner mig... :P Tycker synd om Henrik som har en sån grintant.. :( Förstår inte hur han står ut att vara så go mot mig när jag bara är ett känslovrak.. Hoppas på förändring i mitt humör snart.. :) Kanske säger lite när jag berättar att när jag kom hem från jobbet igår så låg jag totalt klubbad och sov i två timmar.. Då är jag slut :)

Känner mig stressad men vet inte riktigt varför egentligen... Är ju ingen "viktig" människa involverad i massa viktiga saker.. I så fall har ju Henrik mer ansvar både på jobbet och utanför... Med praise explosion och lovsångsledning m.m. Men jag känner sån stress för att fixa matlådor, städning, hinna med att träffa folk, få pengarna att räcka, keramikkursen, bibelrescencering, hinna med Henrik, hinna med mig själv, hinna läsa biben, hinna med att träffa våra familjer.. Att hinna med att ta det lugnt eller träna finns bara inte :P Vadå "Märtamänniska"!! :) När egentligen endast ett är nödvändigt.. Tråkigt när saker man tycker om börjar kännas som "måsten"... Då behöver man en time-out.. LÄNGTAR tills decembers slut. Bara bita ihop en månad till.. Har jag klarat 13 månader här måste jag ju klara en till!

Men man märker en tydlig skillnad från att vara ogift och gift. Trodde man skulle vinna tid på att vara gift men det gör man INTE. Blir bara mer saker man ska hinna med.. Plus att man inte avsetter tid för varandra på samma sätt som man inte bor ihop och får på så sätt mer tid ihop men mindre kvalitetstid..

Oroar mig lite för att åka till Nässjö nästa helg.. Åker kl 04 på morgonen och efter en två veckors arbetsperiod med bara en ledig dag känns det lite skrämmande med tanke på hur trött jag är redan nu.. Då har jag ändå en hel arbetsvecka kvar att ta mig igenom... Idag har vi fullt ös så vet inte hur vi ska orka eller hinna med allt.. Som ni märker behöver jag choklad eller nåt annat för att muntra upp mig ;)

Inga kommentarer: