måndag 10 november 2008

Ännu en helg..


Ja.. Då har det varit helg igen..

Veckorna går snabbt.. Förra veckan så blev det ju varsel på jobbet här så det är många som ska sluta och jag är en av dem. Vet dock inte riktigt när men troligen någon gång i dec.

Annars i fredags så köpte vi presenter eftersom de var två födelsedagar och två pappor som skulle firas. Tack och lov för Åhlens ;)

Kvällen "firades" sedan på Hamrevägen hos mor och far. Marre och Josef var med och vi spelade yatzy, kollade på Idol och myste allmänt. Jag sov en del av tiden. Behövde samla kraft inför lördagen då jag skulle vara jobbet kl 7 för inventering. Jätteroligt. Eller inte ;)

När jag kom hem därifrån efter 7 arbetstimmar och pendlande så åkte jag till Toni & Thereses herrgård och firade Tonis födelsedag. God mat och tårta och en busig kisse :)

Lördagskvällen var ju för övrigt helgens höjdpunkt då det äntligen var Praise explosions. Min oro tidigare i veckan för allmänna attacker kom aldrig, attackerna alltså så det var en förvånansvärt lugn vecka :)
Helt sjukt bra och så många fick möta Gud. Kul att se Henrik leda lovsång utan gitarr ;) Var och fotade en hel del. Tanken är väl att jag ska lägga ut lite bilder ;) Vi åkte sedan till Cafe 12an följt av att vi bodde i syrrans stuga i alfta vilket var SÅÅÅ avslappnande. Jag åkte aldrig till kyrkan igår utan satt och pysslade på lite med keramik i stugan och läste Kallepocket. Avslappning me like :) Tog även en sväng ner till voxnan och fotade lite men galet va halt det var på stenarna! Halkade till några gånger faktiskt..

Sedan åkte vi hem, försökte få ihop mat. Vilket var ganska kul. Jag hade lovat Benjamin som fyllde år att baka den där daimkakan. Sagt och gjort och Henrik skulle fixa mat. Först tänkte han göra köttbullar och makaroner, sen började han göra pyttipanna istället för att avsluta med pizza. Så jag som ville ha köttbullar fick äta pyttipanna som jag gärna klara mig utan medan han åt pizza ;) Han var ritkigt snurrig där i köket..

Sedan åkte vi till Lottefors och firade pappa 1 och Benjamin. Spelade Yatzy, fikade och SOV! :) Sedan åkte vi hem till min pappa och firade lite smått där. Dock mest fika och tv :)

Nu så.. Var helgen över. Städade lite igår kväll... Och nu är jag tillbaka på jobbet igen..

Ikväll kommer Maria och Jacob och han hade beställt Sydafrikansk mat. Hittar dock inga bra recept så det blir indiskt istället. Hoppas det blir ätbart :)

Inga kommentarer: