fredag 14 november 2008

Älskade underbara.. HELG!

Älskade älskade helg! Äntligen är du kommen! Vi är ganska slitna båda två, dels för att vi haft allmänt för högt tempo, praise explotion tog rätt hårt på Henrik inser vi nu och jag lite extra för att jag fick jobba förra lördagen och aldrig fick sova ut förra helgen. Så vi båda hade varit lite mer gnälliga än vanligt. Men har fortfarande inte bråkat en enda gång.. :)

Men hur som helst så har vi en ganska skön helg framför oss.. Vi ska till syrrans stuga och bara ha det lugnt!! Ska bli så underbart! Läsa, spela spel och njuta :) Har dock några ”highlights”. Ska till Bodens, TGs missionsauktion imorrn och Julias kalas imorrn kväll..

För övrigt så kan jag väl erkänna att jag känt att jag allmänt stått och stampat ett tag och känt att jag liksom inte har hittat min ”plats” i församlingen där jag verkligen känner att ”det här är jag”.. (Hjälper ju givetvis till och älskar min församlingen men ni kanske förstår ändå..) Tror dock det kan vara på väg nu men på ett oväntat sätt.. För några veckor sedan så var det en annons inne i Världen idag om att svenska bibelsällskapet ville ha unga redigerare. Då jag är totalt såld på bibelöversättning så kändes det naturligt att erbjuda mig. Har nu fått, en ännu inte tryckt reviderad upplaga av Uppenbarelseboken som jag ska få korrekturläsa, göra förslagsändringar, ge förslag på ordbyten m.m. Fatta förmån – den reviderade version som vi fått är liksom inte ens i tryck och här får vi vara med och påverka. Det roliga är att Henrik nästan är mer eld och lågor än mig, hans som inte intresserat sig så väldigt för bibelöversättning förrut.. Vem vet vart det här kan leda? ;)

Har förresten surfat en del på http://www.ywam.org/ sista dagarna. Ungdom med uppdrag.. Fatta vilka roliga ”bibelträningsskolor” de har.. Hittade nåt intressant i Fuji, Barbados, Trinidad o Tobago, Jerusalem, Libanon.. Ja valmöjligheterna är många :) Men Jesus, spänning, äventyr och värme är PRECIS vad jag behöver just nu ;)

Kan förresten tillägga… Lite väl för er känsliga läsare så sluta nu.. ;) Men FYYYY va skönt det är att slippa ha det på ”kvinnors vis”… Tänk vad bra extra insatta hormoner kan vara.. Tänk att man kan få slippa eländans humörsvängningar, äckliga dofter, allmänt pinande, denna SMÄRTA och allt ni tjejer vet hör till.. Vilken förmån.. :D Många månader utan nu och jag trivs bra utan ;)

Inga kommentarer: