tisdag 18 november 2008

Helgen

Ja det börjar kännas som dags för en uppdatering nu..

I fredags slutade jag lite tidigare och så åkte jag hem, duschade, packade och så bar det av till stugan. Svängde förbi Betel och kikade in ”auktionsfynden”, lastade av grejerna i stugan och åkte till Edsbyn och familjen Boden. Där väntade Idoldyrkan, yatzy och allmänt stoj och stim :) Jag och Jossan sjöng lite karaoke också. Helt sjukt va nervös jag blir när jag ska sjunga, om det så bara är för en 10åring :)

Vi sov i stugan och jag var ju ganska trött och somnade snabbt i fredags. Hade en lugn morgon till familjen Boden kom förbi. Efter en storartad lunch bestående av uppvärmda fiskbullar åkte vi till auktion. Dock hade alla möbler vi ville ha redan blivit sålda :P Varav hustru ask köpt båda ;) Så grattis :D Ropade på några mattor men annars var det mest rammel tycker jag och det har vi tillräckligt :)

Lördagkväll firades Julia och vi åkte till Bollnäs. Åt gott och hade en härlig kväll. Marre släppte många roliga kommentarer så nu har jag mer material till bloggen om Marres liv :)

I söndags var vi i stugan tills eftermiddagen och Henrik började känna sig allt mer dålig. Vi hade dock lite att fixa med och kl 18 kom mina fastrar från Småland på besök. Bakade kladdkakemuffins men tyvärr hade vi inte hunnit handla så de blev ingen glass till och med tanke på att det blev som stora kratrar i muffinsen hade det ju inte varit helt fel med glass till ;)

Kvällen avslutades sedan hos paret Ask junior och som vanligt var det både gott och trevligt.

På natten blev Henrik dålig och var uppe och bökade och mådde allmänt dåligt.. Stackarn.. Så han var hemma igår och var allmänt dåsig hela dagen ända tills jag skulle lägga mig. Då var han helt hyper och jag kände inte igen karln :)

Förresten.. Haha… Jag frågade Henrik:
Om du skulle beskriva dig själv hur skulle du beskriva dig då?
- Som misens make…
- Och mera?
- Misens boll!!! :)

Inga kommentarer: